Referat af HUK generalforsamling d. 21 april 2013
Helligåndskirkens Unge Katolikker, Frederikshavn
Referat:
1. Valg af dirigent og referent
Dirigent: Anton. Referent: Lisa
2. Beretning af årets aktiviteter
Anton berettede om aktiviteterne. Vi har ca. 74 medlemmer på nuværende tidspunkt.
Ud over de almindelige aktiviteter i HUK har vi holdt julefest, nytårsfest, fastelavnsfest og påskefest. Alle har været meget tilfredse med arrangementerne.
3. Godkendelse af regnskab 2013 og ændring af vedtægter
Anton præsenterede regnskabet og ændring af vedtægter. Regnskabet og vedtægter blev godkendt.
4. Valg af bestyrelse
- a. Formand: Charbel
b. Næstformand: Thanuya
c. Kasserer:Lisa
d. Sekretær: Dineezia
e. Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Mary, Joy, Lalin, Belinda, Tania, Ophie, Robin,Kevin , Joyson,Anton,James
5. Valg af delegerede til DUK’s årsmøde 2013:
Ingen kandidater. Bestyrelsen laver en rundspørge og foreslår kandidater.
6. Aktiviteter det kommende år
Der blev snakket om hvordan vi kunne gøre HUK mere attraktiv, og tiltrække flere børn til at deltage i forskellige arrangementer. Vi har snakket om at holde en pinsefest, i den nærmeste fremtid, og derved arrangere noget spisning og hygge. Vi har anskaffet DUK-trøjer, men mangler stadig T-shirts med DUK logo. Vi har besluttet at få fat i nogle før pinsefesten, så de kan tages i brug til denne lejlighed. Af ekstraordinære arrangementer skal der holdes hyggeaftener, tur til Fårup Sommerland, Trosundervisning, filmaften med overnatning i kirkens lokale, Göteborgtur, Havedag med spisning osv.
7. Evt.:
Frederikshavn kommune har godkendt vores forening som folkeoplysende forening og hedder nu officielt ”DUK Frederikshavn lokalforening”.
Vi har besluttet at give tilskud svarende til en halv billet til Øm valgfart for DUK-medlemmer.
Der blev desuden besluttet at give tilskud til HUKs eneste repræsentant til WYD i Rio Brasilien 2013.
Vi har snakket om en udflugt til Fårup Sommerland den. 26 maj. 2013. Måske kan vi søge om tilskud fra DUK til vores lokalpulje.
DUKs sekretariat fra hovedkontor Michael Høier Clausen vil meget gerne besøge vores kirke den 5. maj.2013. Vi får lejlighed til at udveksle ideer og samtidig medbringer han et sortiment af DUKs trøjer og t-shirts, som vi kan vælge imellem.
Referent: Lisa F. G. Henriksen
HUK kasserer